Search This Blog

Monday, May 3, 2010

Buat Kerja



Pada hari Minggu yang lalu, aku dan isteri dah planning nak kemas-kemas bilik kami di Dengkil. Kami nak buat 5S, nak vacum, nak buang mana yang tak digunakan lagi, nak susun itu ini. Aku pulak dah bagitahu anak aku, "nanti tolong papa mama ye." Hehehe... dia kalau dengar tolong nak buat kerja ni, memang ringan tulang sikit. So pada hari minggu tu, kami bertiga pun busy la mengemas bilik tu.

Anak aku asyik la nak guna vacum; bawah katil, dalam cabinet, dalam laci... semua nak divacumnya. Sampaikan teddy bear yang berabuk tu pun, dia nak vacum. "Dirty..." kata Farish. Hmmm... Vacum la nak...

Aku kesian lak tengok wife aku yang tengah sarat 7 bulan ni pun sibuk mengemas jugak. Tapi wife aku memang tak suka tengok menda kotor2 ni. Insya Allah..., baby kat dalam tu pun sure suka 'menolong' papa mama ngan abang Ayish nya mengemas. Next week, papa belanja makan2 ye?

No comments:

Post a Comment